Veelgestelde vragen

Of u nu vragen heeft over het huur- en verkoopproces, onze diensten, opzegging van huur, vastgoedprojecten, of andere gerelateerde onderwerpen, wij zijn er om u te helpen. Mocht u na het lezen van de veelgestelde vragen nog verdere verduidelijking nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 

De huurovereenkomst is maandelijks opzegbaar. De opzegging dient binnen te zijn voor de éérste van de lopende maand. Voorbeeld: opzegging gedaan op: 21-11-2024 dan loopt het contract af op 31-12-2024.

Opzeggingen worden alleen in behandeling genomen via de website (onder het kopje huurders) of de e-mail: opzegging@vosvastgoed.nl. Let op; een opzegging is pas definitief als u een bevestiging van ons ontvangen heeft. 

Voor het einde van de huurovereenkomst, bij het inleveren van de sleutels vindt er een inspectie plaats. Er wordt dan een formulier opgesteld waar je jouw rekeningnummer in kan vullen voor teruggave van de borg.  

Wanneer bij sleuteloverdracht alles correct wordt opgeleverd, duurt het gemiddeld 1 maand voordat de borg teruggestort wordt. Op de finale kwijting die tijdens sleuteloverdracht is opgesteld, staat hoeveel borg u teruggestort krijgt. 

Ja, wij ontvangen dan graag van de kandidaten die u wilt voordragen de volgende gegevens ingevuld +kopie legitimatie: 

  • Naam
  • Huidige adres
  • Postcode + woonplaats
  • Geboortedatum
  • Geboorteplaats
  • Telefoonnummer
  • Telefoonnummer nood
  • E-mail
  • E-mailadres nood
  • Studierichting/ werk
  • Naam huidige verhuurder
  • Telefoonnummer huidige verhuuder

Wij zullen hem/haar meenemen in de procedure. 

De huurprijs, zijn bij vooruitbetaling verschuldigd, steeds te voldoen vóór of op de eerste dag van de periode waarop de betaling betrekking heeft op de volgende wijze; De huur dient maandelijks vooraf overgemaakt te worden. Het rekeningnummer en tenaamstelling kunt u vinden in de huurovereenkomst (4.2).

Een reparatieverzoek of klacht kan worden ingediend via het online portaal. Dit doet u door naar onze website te gaan en te klikken op het kopje huurders. Hier logt u in met de inloggegevens die u toegezonden heeft gekregen bij aanvang van de huur. 

Ja, deze kunt u aanvragen via een bericht in het online portaal. Gebruik in het onderwerp :aanvraag verhuurdersverklaring. Geef duidelijk aan wat u volledige naam is en het adres van het gehuurde + uw e-mail adres. 

https://informant.vosvastgoed.nl/ Via deze link komt u op de inlogpagina van het online portaal. Hier kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heeft u via de e-mail gekregen bij aanvang huur.

Neem contact met ons op. 

Het is mogelijk om een extra sleutel bij te laten maken. Omdat wij met een eigen sleutelplan werken, kan dit alleen via ons geregeld worden. Het is niet toegestaan dit zelf te doen. De kosten voor een extra sleutel zijn gemiddeld € 50,00.

Deze kunt u opvragen via de gemeente. 

Sommige belastingen zijn voor rekening van de gebruiker van de woonruimte en niet voor de eigenaar. Dit is het gebruikersdeel. Zoals waterschapsbelasting; kosten voor het zuiveren van afvalwater (zuiveringsheffing) en voorkomen van wateroverlast (watersyteemheffing). En voor het inzamelen en verwerken van afval en vuilnis (afvalstoffenheffing).